Subject: Ed: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP
From: "Liis Korp" <[email-masked]>
To: "Liivi Zovo" <[email-masked]>
Date: Tue, 3 Sep 2024 10:53:04 +0300

Palun registeerida.

Saatja: Kristiina Sai <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 29. august 2024 10:53
Adressaat: Liis Korp <[email-masked]>
Teema: RE: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Teamsis, aga ka kirjavahetuses avaldate kahtlust,  et Kajaja OÜ (saatsin 
allpool oleva kirjaga) mürauuringu mõõtmiste aegne autoloendus ja sellest 
mõõdetud müra pole Reidi teel ajakohane, kuna 2020. aasta epidemioloogiline 
olukord mõjutas kodanike liikumisharjumusi. Selle argumenti toetuseks ja/või 
vastuväiteks palusime Tallinna liiklusseiresüsteemist andmeid (vt kiri 
manuses). Nimelt on Reidi teel mitmele ristmikule üles pandud autode 
loendusandurid, kuna meid huvitas D-terminali poolne osa, siis on sobilikuks 
andmete saamise kohaks  Ahtri-Lootsi-Reidi-Jõe ristmikust Pirita poole 
suunduvate sõiduridade sõidukite loendusandmed. Küsisime liiklusseire 
andmeid samal kuupäeval ja kellaajal, mis uuringuski kasutatud (17.juuni), 
ainult sellel aastal (2024a). Kokkuvõte allpool (täpsema arvutus 
2024-08_Reidi tee_TS_28.08.2024.xlsx 
<https://portoftallinn-my.sharepoint.com/:x:/g/personal/k_sai_ts_ee/EdZXexVbb1ZLlooD2R_EvwoB3sy0L0liQ16MLMKzSGPp_w?email=liis.korp%40terviseamet.ee&e=1537wv> 
 ).

Kahjuks linna seiresüsteem väljastab ainult täistunni põhiselt 
loendustulemusi ning seetõttu on tabelis toodud liiklusseire süsteemi andmed 
kahe tunni kaupa.

Tabelist näha, et hommikuse ja õhtuse tipptunni ajal on 2020a loendustel 
saadud sõidukite  arv suurem, kui see aasta samal kuupäeval.

Küsisime võrdluseks lisaks ka 27.09.2023 a andmeid. Kokkuvõte allpool.

Saadud andmete juures on märkus- Antud loendustulemused on tingitud Jõe - 
Pronksi rekonstrueerimise liikluskorralduse muudatusest. Ehk siis, mida 
oleme ka rõhutanud, et sadamas ja lähipiirkonnas käivad viimastel aastatel 
ning jätkuvalt edasi (või algavad) erinevatel lõikudel lähematel ja 
kaugematel teedel ehitustööd ning nö tavaelule lähedasi mõõtmisi on 
keeruline lähiajal teha. Samas sooviksime siiski detailplaneeringutega edasi 
liikuda. Seniste andmete põhjal ollakse lähenetud pigem konservatiivselt.

Kas olete jõudnud tutvuda Kajaja Acoustic OÜ materjalidega?

Kas on teisi ettepanekuid?

Kuidas saaksime edasi liikuda?

Tagasisidet ootama jäädes

Kristiina Sai

Kinnisvara projektijuht

AS Tallinna Sadam

Tel 53003916

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ts.ee/> www.vanasadam.ee

 <http://www.ts.ee/> www.ts.ee

 <http://www.ts.ee/>     <https://www.linkedin.com/company/port-of-tallinn/> 
<https://www.facebook.com/portoftallinn> 
<https://www.instagram.com/toomelinnasadamasse/>

From: Kristiina Sai
Sent: kolmapäev, 21. august 2024 16:06
To: Liis Korp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

Tere!

Tänud esmaspäevase teamsi eest. Meile said Terviseameti seisukohad nii 
mõneski aspektis selgemaks ning loodetavasti sai ka Terviseamet parema 
ülevaate detailplaneeringute (DP) menetlusest ja sellele kuluvast ajast.

Vastavalt teamsis tehtud kokkuleppele saadan D-terminali ja lähiala DP 
kõrval asuva Vanasadama lõunaosa DP raames tehtud keskkonnamüra hinnangu (vt 
manus).

Kas Kajaja Acoustic OÜ poolt tehtud mõõtmised sobiks mõõtmistulemusteks?

Tagasisidet ootama jäädes

Kristiina Sai

Kinnisvara projektijuht

AS Tallinna Sadam

Tel 53003916

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.ts.ee/> www.vanasadam.ee

 <http://www.ts.ee/> www.ts.ee

 <http://www.ts.ee/>     <https://www.linkedin.com/company/port-of-tallinn/> 
<https://www.facebook.com/portoftallinn> 
<https://www.instagram.com/toomelinnasadamasse/>

From: Liis Korp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: neljapäev, 15. august 2024 10:55
To: Kristiina Sai <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

Tere

Kell 11 sobib.

Lugupidamisega

Liis Korp

vaneminspektor (keskkonnatervis)

Põhja regionaalosakond

+372 5552 5830

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises 
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine või 
kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on 
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest 
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide 
lisadega.

Saatja: Kristiina Sai <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 15. august 2024 10:41
Adressaat: Liis Korp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tänud kiire tagasiside eest.

Meile sobib 19.08 Teamsis ajavahemikus kell 11-14.00. Kas ehk sobib teile 
mõni aeg sellest vahemikust?

Tagasisidet ootama jäädes

Kristiina Sai

Kinnisvara projektijuht

AS Tallinna Sadam

Tel 53003916

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.ts.ee/> www.vanasadam.ee

 <http://www.ts.ee/> www.ts.ee

 <http://www.ts.ee/>     <https://www.linkedin.com/company/port-of-tallinn/> 
<https://www.facebook.com/portoftallinn> 
<https://www.instagram.com/toomelinnasadamasse/>

From: Liis Korp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: neljapäev, 15. august 2024 09:21
To: Kristiina Sai <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

Tere

Võime kohtuda ning võimalusel teamsi või skype  kaudu. Meile sobiks 19.08 
või 21.08. Järgmine võimalus oleks septembri alguses.

Lugupidamisega

Liis Korp

vaneminspektor (keskkonnatervis)

Põhja regionaalosakond

+372 5552 5830

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises 
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine või 
kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on 
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest 
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide 
lisadega.

Saatja: Kristiina Sai <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 14. august 2024 15:06
Adressaat: Liis Korp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Ellen Kaasik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Piret Üts 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Hele-Mai Metsal <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tänud tagasiside eest.

Enne kui edasi teemaga liigume, siis ehk on võimalik teha üks kohtumine, kus 
selgitaksime täpsemalt mõõtmiste aegset  ja praegust olukorda.

Kui kohtumine võimalik, siis palun pakkuda sobilikud ajad.

Tagasisidet ootama jäädes

Kristiina Sai

Kinnisvara projektijuht

AS Tallinna Sadam

Tel 53003916

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ts.ee/> www.vanasadam.ee

 <http://www.ts.ee/> www.ts.ee

 <http://www.ts.ee/>     <https://www.linkedin.com/company/port-of-tallinn/> 
<https://www.facebook.com/portoftallinn> 
<https://www.instagram.com/toomelinnasadamasse/>

From: Liis Korp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 13. august 2024 11:09
To: Kristiina Sai < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vs: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

TS-IT INFO: Kiri pärineb väljastpoolt asutust.

Tere

Arvestades, et planeeringuala asub kiiresti arenevas piirkonnas, Reidi tee 
on väga tiheda liiklusega tee ning ka sadamas on olukord muutunud, siis peab 
amet vajalikuks planeeringualal teostada reaalsed mõõtmised, mille põhjal 
modelleerida hetkeolukord. Ameti hinnangul on vajalik hinnata ka 
maksimaalseid müratasemeid planeeringualal.

Lugupidamisega

Liis Korp

vaneminspektor (keskkonnatervis)

Põhja regionaalosakond

+372 5552 5830

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises 
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine või 
kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on 
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest 
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide 
lisadega.

Saatja: Kristiina Sai < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 2. august 2024 15:27
Adressaat: Liis Korp < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Koopia: Kadri-Piibe Järve < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Piret Üts < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Triin Sepp < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Ellen Kaasik 
< <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: Vanasadama D-terminali ja lähiala DP

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tallina Linna Planeerimise Amet esitas Terviseametile kooskõlastamiseks 
D-terminali ja lähiala detailplaneeringu (DP) ning Terviseamet hetkel ei 
kooskõlastanud  antud DP-d esitades ka põhjendused.

Kirjutan selgituseks ja täpsustuseks DP korrigeerimiseks.

Oma vastuses kirjutate:

*	Amet juhib tähelepanu, et Lemma OÜ poolt koostatud mürahinnang põhineb 
2020. a andmetel. Kuna 2020. aasta epidemioloogiline olukord mõjutas 
kodanike liikumisharjumusi, siis on ameti hinnangul põhjust arvata, et 2020 
liiklusandmed ei kajasta reaalset hetke olukorda. Ameti hinnangul on 
asjakohane koostada müramodelleering uuemate liiklusandmetega.

K-Projekt AS-i poolt koostatud liiklusuuringus kasutati 2020a veebruari 
loendustulemusi, mis oli enne, kui märtsis 2020a kehtestati 
liikluspiirangud. Alates 2023a varakevadest käivad alal Vanasadama 
trammiliini ehitustööd. Lisaks oleme saanud infot, et Utilitas soovib 
alustada soojustrassi ehitustöid. Kuna sooviksime siiski DP menetlemisega 
edasi minna, siis veebruar 2020a liiklusandmed on tõenäoliselt kõige lähemal 
reaalsele olukorrale.

*	Tööstusmüra hindamisel on võetud aluseks 2017 aastal teostatud mõõtmised. 
Vaadates Maa ameti geoportaalist 2022.aasta strateegilist mürakaarti 
(koostatud 2020-2021 aasta andmete alusel) levib planeeringualale 
tööstusmüra nii päeval, kui ka öösel kuni 74 dB.

Samale asjaolule juhtis tähelepanu DP menetlemise eelmises ringis ka 
Kliimaministeerium. AS Tallinna Sadam analüüsis erinevuste põhjuseid ning 
konsulteerisime asjaomaste asutustega. Selgus, et Tallinna linna tellimusel 
koostatud mürakaardi alusandmetena ei ole asjaolu, et AS Tallina Sadam on 
teinud läbi aastate märkimisväärseid investeeringuid Vanasadamas müra 
vähendamiseks (viiel kail paigaldatud kaldaelektriseadmed, automaatsed 
sildumisseadmed), vaid  kasutati andmeid sadamate müraallikate kohta 
suhteliselt üldistatud kujul. Lisaks oleme vahepeal kohtunud Tallinna linna 
keskkonnahoiu osakonnast Kadri-Piibe Järvega (lisasin ka tema kirja saajate 
hulka) ning vastavalt kokkuleppele esitatakse linna poolt ametlik kiri 
ministeeriumile ja Maa-ametile, kus selgitatakse, et lähtuma peaks 
Vanasadama alapuhul detailplaneeringute (KSH) raames koostatud 
mürahinnangust. Viimase info kohaselt on kiri linnas koostamisel.

*	Ameti hinnangul tuleks antud detailplaneeringu raames teha reaalsed 
mõõtmised, nii päeva- kui ööajal, hindamaks liiklusest ning sadama alalt 
tulenevaid müratasemeid (sh maksimaalsed müratasemed) planeeringualal, et 
saaks vajadusel leevendavaid meetmeid planeerida.

Vanasadama alas (D-terminali kõrval) on veel koostamisel Vanasadama lõunaosa 
DP (algatatud Tallinna Linnavalitsuse korraldusega 22.06.2016 nr 1062-k, 
hetkel seda DP veel täiendatakse ning esitatakse ametitele sügis 2024a), 
mille raames on koostatud Kajaja Acoustics OÜ  poolt eraldiseisev 
mürahinnang, kus Vanasadama territooriumil teostati sügis 2020a laevadelt 
lahkuvate autode ja laevade enda lühiaegsed helirõhutasemete mõõtmised.

Kuna laevad on jäänud samaks, siis kas eelpool nimetatud 2020aasta mõõtmised 
sobiks mõõtmistulemusteks?

Tagasisidet ootama jäädes

Kristiina Sai

Kinnisvara projektijuht

AS Tallinna Sadam

Tel 53003916

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ts.ee/> www.vanasadam.ee

 <http://www.ts.ee/> www.ts.ee

 <http://www.ts.ee/>     <https://www.linkedin.com/company/port-of-tallinn/> 
<https://www.facebook.com/portoftallinn> 
<https://www.instagram.com/toomelinnasadamasse/>

Subject: FW: Tallinna liiklusseiresüsteemi andmed
From: "Hele-Mai Metsal" <[email-masked]>
To: "Kristiina Sai" <[email-masked]>,Piret Üts <[email-masked]>
Cc: "Triin Sepp" <[email-masked]>
Date: Mon, 26 Aug 2024 16:27:14 +0300

Hei,

Vahepeal oleme saanud liiklusandmed 😊.

 <mailto:[email-masked]> @Kristiina Vaata üle, kas on piisavad. Siis saan 
tänusõnad edasi anda.

Tervitades

Hele-Mai

From: Anton Rohtla <[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 26. august 2024 2:06 PM
To: Hele-Mai Metsal <[email-masked]>
Subject: FW: Tallinna liiklusseiresüsteemi andmed

Aadressilt [email-masked] <mailto:[email-masked]>  ei 
saadeta teile sageli meilisõnumeid. Lugege täpsemat teavet selle kohta, miks 
see on oluline <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

TS-IT INFO: Kiri pärineb väljastpoolt asutust.

Tere,

Saadan Teie poolt soovitud ajavahemike kohta loendustulemused. Kahjuks meie 
seiresüsteem väljastab ainult täistunni põhiselt loendustulemusi.

Lugupidamisega

Anton Rohtla

Seireseadmete peaspetsialist

Liiklusosakond

Elektrooniliste liikluskorraldusvahendite sektor

Tel: +372 640 8806

Mobiil: +372 5303 2917

From: Hele-Mai Metsal <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 21, 2024 4:06 PM
To: Liivar Luts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: Tallinna liiklusseiresüsteemi andmed

Tere, Liivar!

Saime teada K-Projekti käest, et  nende teedeinsenerid saavad Tallinna linna 
erinevate ristmike liiklusandmeid lingilt https://specialist.signaal.ee/. 
Teenuse kasutamiseks on neile loodud eraldi konto.

Andmeid saab kätte kas kindla kuupäeva määramisel või perioodi kohta.

Palusime neilt andmeid Reidi tee liikluskoormuse kohta perioodidel :

17.06.2024a kell 8.30-9.30, 13.30-14.30, 16.35-17.35;

27.09.2023a kell 8.30-9.30, 13.30-14.30, 16.35-17.35.

Loomulikult küsisid nad meilt selle eest raha 😊.

Kas me saame ise ka neid andmeid otse teilt küsida?
Vajadusel saame ise Tallinna liiklusseiresüsteemi andmeid koguda, kui 
ligipääs olemas oleks.

Ette tänades

Hele-Mai